torstai 22. marraskuuta 2012

Mitä sosiaalinen media on palvelujen tasolla?

 Tässä on sosiaalisen median palvelujen "kukkanen":



Mitkä tämän kukan terälehdistä tekevät minun osaamisesta hehkeämmän? Oman osaamisen markkinoinnin näkökulmasta tärkeimmät kategoriat lienevät:
  • sisällöntuotanto (publish)
  • sisältöjen jakaminen (share)
  • keskustelu (discuss)
  • verkostot (network)
Mitkä yllä olevista kategorioista jo tunnen? Lähdetään siitä liikkeelle siis. Tuttuja ovat sisällöntuotanto (blogger), verkostot (Linkedin, facebook), sisältöjen jakaminen (slideshare, youtube) ja sijainnin jakaminen (foursquare). Ammatillisessa mielessä olen hyödyntänyt verkostoista Linkediniä, jossa olen muutamien kuukausien aikana aktivoitunut ja päivittänyt muun muassa profiiliani ja kontaktoinut ihmisiä. Sisältöjä olen omassa työssäni jakanut youtuben ja slidesharen kautta. Mutta kuten listastani huomaa, olen vasta tutustunut murto-osaan sosiaalisen median palveluista. Vielä on matkaa jäljellä..

Tulevaisuudessa haluaisin erityisesti  kehittää käytännön osaamistani minulle tuntemattomissa sosiaalisen median palveluissa, erityisesti julkaisuissa ja sisällöntuottamisessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti